En dalkullas berättelse..

På en jättefin gård i stan står ett litet sött hus. Och vi har turen att få bo där.. När du hälsar på här, kommer du att kunna läsa om livets strapatser, berättelser om livets goda, men även livets svåra, Berättelserna varvas med bilder, och en hel del bra musik.. Inredning och annat pyssel är naturligtvis självskrivet.. Så Hjärtalikt Välkommen att titta in... Vårt hem är min borg!

söndag 25 april 2010

Rabarberknopp..

Att se rabarbern knoppas inger en känsla av hopp om en ny tid. Vi fick den av min svärmor och den växer så det knakar. Bladen blir gigantiska. Förra året gjöt jag ett fågelbad i cement av ett blad. Blev superbra!!... Ska fota det nån dag så ni får se! Min helg har varit toppen! Fredag och lördag ägnades åt samhällsfrågor och resonemang där det var högt i tak! Jag känner att det blivit en ny tid i mitt liv...där mitt politiska engagemang ger mycket kraft, energi och glädje till livet. Hade aldrig kunnat ana att det skulle vara så himla roligt! Nu har jag funderingar att gå med i Facebook och där kanske träffa tjejer i min ålder och prata just politik. Vi får se!! Hoppas ni hänger med i såfall!! Idag har vi tillbringat HELA dagen på gården. Ingen har ringt eller smsat, barnen har haft roliga aktiviteter och OK-macken har fixat vår lunch! Jag behövde en dag i lugn och ro.. Sen att solen sken gjorde saken ännu ännu bättre!! Nya tider väntar..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar