En dalkullas berättelse..

På en jättefin gård i stan står ett litet sött hus. Och vi har turen att få bo där.. När du hälsar på här, kommer du att kunna läsa om livets strapatser, berättelser om livets goda, men även livets svåra, Berättelserna varvas med bilder, och en hel del bra musik.. Inredning och annat pyssel är naturligtvis självskrivet.. Så Hjärtalikt Välkommen att titta in... Vårt hem är min borg!

söndag 11 april 2010

Ensamhetkänslor en solig dag...

Har du känt så nån gång? Idag skiner solen. Det gjorde mig glad. Jag fick besök av en mycket god vän. Det gjorde mig oxå glad. Man borde vara glad en sån dag som idag...Men det är jag inte längre. Vad är det här tänker ni nog nu. Är inte det här en blogg för inspiration?? Jo det är det. Men det är också lite om livet, och livet är inte bara ett Smultronställe. Det är svårt ibland. Skrev en massa rader här, som jag raderade bort. Det är ändå ingen mening. Jag skulle istället vilja sända ett budskap till alla... "Döm inte allt du ser, tro inte allt du hör och säg inte allt du vet". Såg på en Batmanfilm i helgen. Alfred frågade Bruce..: Varför faller vi?? Och Bruce svarade: Så att vi ska kunna resa oss upp igen.. Innan någon dömer och säger allt den "vet". Gå en mil i den människans skor... Ha en fin kväll. Nu ska jag gå ut och pumpa däcken på barnens cyklar.

4 kommentarer:

  1. Oh, vad fint och tänkvärt du skriver, SÅ
    klokt Maria!
    Jag har också ett citat som jag tycker är så bra: "Döm aldrig en människa vars liv du inte levt".

    Kram
    I-L

    SvaraRadera
  2. Nej precis...Vilket fantastiskt träffsäkert citat!!
    Jag kanske rent av ska låna ut den där boken till några..den säger mer än mina tusen ord.
    Du vet exakt vad jag menar!
    Tack för att Du finns.

    SvaraRadera
  3. Ne pas juger de tout vous voyez,
    ne croyez pas tout ce que vous entendez,
    ne pas dire tout ce que vous savez

    SvaraRadera
  4. Kan vara något att fundera på. Smile! Tack Mandelblomma...Kraam å vi ses snart.

    SvaraRadera