En dalkullas berättelse..

På en jättefin gård i stan står ett litet sött hus. Och vi har turen att få bo där.. När du hälsar på här, kommer du att kunna läsa om livets strapatser, berättelser om livets goda, men även livets svåra, Berättelserna varvas med bilder, och en hel del bra musik.. Inredning och annat pyssel är naturligtvis självskrivet.. Så Hjärtalikt Välkommen att titta in... Vårt hem är min borg!

fredag 30 april 2010

Är det dolda kameran...

Jag ska handla en maltwhiskey till min man som kommer att behöva piggas upp efter en reeejäl magsjuka...Är väl själv inte helt fräsch i magen heller..men fixar det här åt honom iallafall... Hur som helst. Jag kliver in på Systembolaget och letar snabbt upp hans favoritsort Laproaigh och hittar snabbt en ledig kassa. Kassörskan tittar på mig. Jag tittar tillbaka och säger Hej! Hej säger hon. Jag ser hur hon fundrar en tiondels av en sekund...å utan förvarning säger hon: Ja,, jag skulle faktiskt vilja be dig om din legitimation innan du får handla. Jag stirrade rakt fram...tänke.. VA! Vad vad saaa hon??? Legitimation?? Jag måste hört fel. " Ehh vad sa du?" Ja, din legitimation tack. Å herregud. Inte en blick vare sig åt höger eller vänster.. höll på att sjunka genom golvet!! Vimsigt och fort som ögat halade jag fram körkortet! Hann tänka tusen tankar.. Den värsta tanken var dolda kameran... Men hon granskade och återlämnade kortet och jag fick handla. Å så önskade hon mig Trevlig Valborg! Så medelåldertjejer.. se till att ha leget i beredskap när ni handlar, för man vet aldrig!! Plötsligt händer det!! Hahahhaha!!!

4 kommentarer:

  1. Haha!! Underbart!!!! :D Du är Inte en dag över 25 Maria!;)

    SvaraRadera
  2. Ja gissa om jag skrattar fortfarande!!! Det måste ha blivit nåt fel...jag tänkte oxå när jag stod där.. "are you talking to me???" Nästan som om hon menade nån som stod bakom mig eller så. Herregud!!
    Å gissa vad din svärfar sa när jag berättade?: Jo... "Kom ihåg den där känslan, för det var sista gången!"
    Ja du. Livet är fullt av överraskningar!Kraam!!

    SvaraRadera
  3. Laila Dufström2 maj 2010 kl. 22:32

    I går när jag körde folkrace i Mora så hade speakern sagt att "Laila Dufström har kört i hundra år" hmmm dags att lägga av eller vänta på veteranklassen? ; )

    SvaraRadera
  4. Nämen vad säger du! Har du blivit hundra år!! Och hur gick det till?? MEEN...Är man lite av en legend så är man!!
    Och du...Oavsett ålder...en gång Rallybrud. Alltid Rallybrud! Kraam Maria

    SvaraRadera