En dalkullas berättelse..

På en jättefin gård i stan står ett litet sött hus. Och vi har turen att få bo där.. När du hälsar på här, kommer du att kunna läsa om livets strapatser, berättelser om livets goda, men även livets svåra, Berättelserna varvas med bilder, och en hel del bra musik.. Inredning och annat pyssel är naturligtvis självskrivet.. Så Hjärtalikt Välkommen att titta in... Vårt hem är min borg!

söndag 18 april 2010

Hacke hackspett...

Se vad experterna verkar ha förbisett...en ilsket hackande hackspett!! Jag vaknade en morgon förra våren och tittade ut genom köksfönstret på fågelholkarna..så som jag alltid gör. Såg då till min stora förskräckelse att hackspettseländet hade gjort ett rejält hål i holken. Med morgonrocken och gummistövlar SPRANG jag ut för att titta till mina småttingar!! Men tack och lov hade de klarat sig. Så det var bara att raskt ordna skydd för de små!! Jag satt över en plåtbit... Det fungerade och fågelungarna 9 st! Växte till sig och fick flyga fritt iväg med sina små vingar.. Expertis... nja. Köp en hemmagjord holk, eller förpassa hackspetten till annan ort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar