En dalkullas berättelse..

På en jättefin gård i stan står ett litet sött hus. Och vi har turen att få bo där.. När du hälsar på här, kommer du att kunna läsa om livets strapatser, berättelser om livets goda, men även livets svåra, Berättelserna varvas med bilder, och en hel del bra musik.. Inredning och annat pyssel är naturligtvis självskrivet.. Så Hjärtalikt Välkommen att titta in... Vårt hem är min borg!

tisdag 21 december 2010

Snöängel...

Idag gick jag ut för att leta lite pyssel i en snötyngd skog.. kanske inte så lätt.. men det gick faktiskt riktigt bra..tro det eller ej.. men jag fick till och med fatt i MOSSA! Det var ett stort sjok på en sten som hade klarat sig undan snön..tog bara litelitegrann.. men det kommer att komma till stor nytta! Sen vet ni vad?? Jo, jag gjorde en snöängel!! Tanken kom som en blixt! OCh när jag låg där i snön, solen gnistrade och kylan bet i näsan kände jag massor av fina känslor, både från när jag var liten och hur glad jag var att som vuxen fortfarande kunna se glädjen i att kasta omkull mig i djup snö i bister kyla och dessutom flaxa med armarna!! Önskar att jag hade haft nån med mig! Kanske ska fråga tonåringarna, vad roligt om dom sa ja!! Medan jag låg där på rygg och mådde lycka, kom jag på att jag skulle ta ett kort på det träden som bredde ut sina grenar ovanför mig...Så varför inte locka med familjen ut och gör snöänglar... trots att det är så kallt.. så värmer det. Jag lovar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar