En dalkullas berättelse..

På en jättefin gård i stan står ett litet sött hus. Och vi har turen att få bo där.. När du hälsar på här, kommer du att kunna läsa om livets strapatser, berättelser om livets goda, men även livets svåra, Berättelserna varvas med bilder, och en hel del bra musik.. Inredning och annat pyssel är naturligtvis självskrivet.. Så Hjärtalikt Välkommen att titta in... Vårt hem är min borg!

söndag 19 december 2010

Fjärde advent...

Tänk vad tiden går.. ikväll tänder vi det fjärde ljuset i advent..jag minns det som igår när vi tände det första ljuset.. Ibland undrar jag om tid finns. Tänk om allt vi upplever egentligen bara är ett ögonblick. FÖr det är precis så det känns om jag tänker på tiden mellan det första och fjärde ljuset. Ett ögonblick. I början på den här månaden var jag till Stockholm på opsysterkongressen.. där lyssnade vi på en läkare som hade föreläsningstemat: "varför mår vi så dåligt när vi har det så bra?" Det var mycket han sa som var tänkvärt.. utan att överdriva skulle jag kunna nog kunna säga att ALLT han sa var tänkvärt. Han hette Nisse Simonsson.. skrivit böcker i ämnet, tänkte utifall nån var nyfiken och ville veta mer.. Det jag fick med mig hem, som inte försvinner ur mina tankar, är att han sa att vi människor lever i genomsnitt 700.000 timmar.. om jag då tänker på tiden mellan ljusen jag tände.. så har jag på fyra veckor förbrukat ungefär 700 timmar av dessa.. och det känns idag, som ett ögonblick. Ja vad göra? Jag tar mig en adventsfika med nybakade Lussekatter..Känns lugnast så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar