En dalkullas berättelse..

På en jättefin gård i stan står ett litet sött hus. Och vi har turen att få bo där.. När du hälsar på här, kommer du att kunna läsa om livets strapatser, berättelser om livets goda, men även livets svåra, Berättelserna varvas med bilder, och en hel del bra musik.. Inredning och annat pyssel är naturligtvis självskrivet.. Så Hjärtalikt Välkommen att titta in... Vårt hem är min borg!

söndag 26 december 2010

Skål till skumma tomtar..

Varit sjuk sedan julaftonskvällen.. inatt famlade jag mig upp och sökte efter hostmedicin.. det enda jag hittade var med utgånget datum, och med biverkningar som hjärtklappning och annat otrevligt. Halsade i mig hela 2 ml för känslans skull..inte blev det bättre heller..vilket jag inte undrar ett dugg på.. Sen idag iväg till Apoteket. OCh det hade faktiskt öppet!!Jag blev jätteglad! Kassörskan frågade vilken typ av hosta jag hade, pekade på en flaska och sa, den är den starkaste på receptfritt, man ska inte ta så mycket av den.. Jag mumlade för mig själv.. mmm den tar vi.. då tar jag lite extra mycket av den, då kanske den funkar.. Kassörskan gav mig en outgrundlig blick, undrar om hon hörde vad jag sa?? .. Hon fortsätter; har du gallbesvär? Njjaeee..( minne från påsken dök plötsligt upp ) Njjeee.. nej! Nej det har jag INTE. Nej DEN här tar vi! Det HÄR blir bra! SÅ nu får vi se hur det går! Nu vill jag bli frisk! Bort feber bort hosta! Vill tillbaks till jobbet nu! Ja å en annan sak. Den här skålen, den fick jag av pappa. Tack pappa!! Den har jag lagt lite skummisar i.Bara å mumsa å äta! Hoppas Annandagen varit jättebra!!

2 kommentarer:

  1. Krya på dig och ta du en whisky istället. Funkar mot allt enligt JOhnny iaf! Kram

    SvaraRadera
  2. Tack snälla!! Ja tanken har föresvävat mig! Laphroaigen finns tillgänglig- i alla möjliga och omöjliga lägen här oxå! Om jag säger så!!Du veet!!! Kraam å hälsa Johnny och sötnosarna!!

    SvaraRadera