En dalkullas berättelse..

På en jättefin gård i stan står ett litet sött hus. Och vi har turen att få bo där.. När du hälsar på här, kommer du att kunna läsa om livets strapatser, berättelser om livets goda, men även livets svåra, Berättelserna varvas med bilder, och en hel del bra musik.. Inredning och annat pyssel är naturligtvis självskrivet.. Så Hjärtalikt Välkommen att titta in... Vårt hem är min borg!

fredag 31 december 2010

Gott Nytt År!

Min underbara svägerska A-S.. hon har tre jättefina döttrar. En av tjejerna har en blogg som jag följer..idag hade hon skrivit om hennes 2010. Saker som hänt, som hon upplevt och minnen som kommer stanna i hennes hjärta. Det var såå fint! Tack K!! Du vet jag sagt om din blogg! Underbar!! Kraam!! Jag funderade på att göra något liknande..men så slog det mig, att eftersom jag är så svag för citat..kanske jag ska försöka göra en summering av året som gått med hjälp det.. MITT ALLT;1993-2010; Barnen. Utan er vore jag ingenting.. VÄNSKAP 2010..under året fick jag klart för mig att en vänskap som ser ut som vänskap, egentligen kan vara något annat. Att en del människor kan säga att en vänskap är kravlös, när den i själva verket bygger på krav. Det var en ny erfarenhet..Men jag lärde mig en del av det.. " EN SANN VÄN HUGGER DIG I MAGEN OCH INTE I RYGGEN.." Oscar Wilde. Sedan två mycket nära vänner.. Under många år har den funnits.. den som under året 2010 utvecklats till två mycket speciella och betydelsefulla vänskaper... Och alla djupa vänskaper jag har från förr. Som jag inte ser någon ände på. Som evig. Denna kravlösa vänskap som vi har till varandra.. Min tacksamhet är oändlig. Året som gått, det ni delat med mig. " BAKOM OSS ÄR MINNEN, BREDVID OSS ÄR VÄNNER OCH FRAMFÖR OSS ÄR DRÖMMAR UTAN SLUT.." Tack älskade vänner för att ni finns. KÄRLEK 2010. Efter tio år tillsammans gifte vi oss en fantastisk augustidag, sommarens sista och varmaste dag. Ni som var med, Ni gav oss den finaste dagen i vårt gemensamma liv! "KÄRLEKEN ÄR EN DUK LEVERERAD AV NATUREN OCH BRODERAD AV FANTASIN.." Voltaire. "DEN SOM VANDRAR VÄGEN MED KÄRLEK VANDRAR ALDRIG ENSAM.." C.T Davis. "JAG VILL HA KÄRLEK; FÖR KÄRLEK ÄR DEN BÄSTA KÄNSLAN I HELA VÄRLDEN.." Fairuza Balk. SANNING 2010, om jag bläddrar igenom mina klokböcker, och ska välja ett citat för 2011.. så väljer jag det här; "MOD ÄR JÄMTE KÄRLEK, DEN STÖRSTA GÅVAN. VI KÄNNER OSS ALLA DÅ OCH DÅ UPPGIVNA; MEN OM VI ACCEPTERAR VÅRA MISSLYCKANDEN OCH FÖRSÖKER HÅLLA MODET UPPE OCH LÄR AV ERFARENHETERNA OCH PRÖVAR NYA UTVÄGAR- DÅ SKA VI NÅ VÅRT MÅL.." Orakelboken om 2011; blir 2011 som jag hoppas på? Boken sa inte helt överraskande; du är inte redo för svaret än. Som vanligt alltså! Vad som helst kan hända. Barnen är mitt absoluta allt, jag har massor på G på jobbet, K jobbar på, och mitt pysselhumör blir bara bättre och bättre! Måste ta tag i hallen!! Så nu väntar 2011.. och, Det dags att vända blad... GOTT NYTT ÅR!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar