En dalkullas berättelse..

På en jättefin gård i stan står ett litet sött hus. Och vi har turen att få bo där.. När du hälsar på här, kommer du att kunna läsa om livets strapatser, berättelser om livets goda, men även livets svåra, Berättelserna varvas med bilder, och en hel del bra musik.. Inredning och annat pyssel är naturligtvis självskrivet.. Så Hjärtalikt Välkommen att titta in... Vårt hem är min borg!

måndag 13 december 2010

Min första Amaryllis...

Tänk idag är det Luciadagen.. vår familj såg tyvärr ingen! Hoppas Ni gjorde det!! På tåget bjöds dagen till ära kaffe och pepparkaka.. sen hade U och E ordnat bästa godaste grötlunchen på jobbet! Såå gott med julegröt och årets första skinksmörgås.. sen hade dom bakat fantastiska saffranssemlor..mmmm.. å så fick vi varsit litet paket. HUr rara som helst!....Så tack vare de urgulliga tjejerna så kände jag att det var dags att återta den förlorade julekänslan...som tyvärr "has left the buildning".. Så jag köpte då mitt livs allra första Amaryllis! Julblommornas blomma! Tände i spisen och satt mig i soffan och njöt av värmen, blomman och den spirande julelängtan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar