En dalkullas berättelse..

På en jättefin gård i stan står ett litet sött hus. Och vi har turen att få bo där.. När du hälsar på här, kommer du att kunna läsa om livets strapatser, berättelser om livets goda, men även livets svåra, Berättelserna varvas med bilder, och en hel del bra musik.. Inredning och annat pyssel är naturligtvis självskrivet.. Så Hjärtalikt Välkommen att titta in... Vårt hem är min borg!

onsdag 8 december 2010

PRISS.. vad är det??

Foto: Jimmy Wahlstedt/LÖF:s hemsida Protesrelaterade infektioner ska stoppas Projektet genomförs i samverkan mellan de nationella yrkesföreningarna Svensk Ortopedisk Förening, Svenska Infektionsläkareföreningen, Ortopedsjuksköterskor i Sverige, Sektionen för Ortoped-kirurgisk rehabilitering och Riksföreningen för operationssjukvård. Projektet stöds av Landstingens Ömsesidiga Försäkringsbolag. I försäkringsbolagets uppdrag ingår att verka skadeförebyggande Undvikbara infektioner i samband proteskirurgi svarar för en inte obetydlig del av försäkringsbolagets ärenden. Projektets mål är att minska den reala infektionsfrekvensen vid elektiva protesoperationer i knä och höft med minst 50 %. Sista tiden har varit intensiv med två Stockholmsresor på kort tid! Jag har lärt mig massor! Och jag är jätteglad att få möjlighet att vara med i det här arbetet!! Nästa resa blir i januari. Då far jag till Värmland och reviderar en ortopedklinik tillsammans med två ortopeder och en sjuksköterska! Såå spännande!! Vill ni läsa mer om projektet? www.patientforsakring.se Nu över till kvällsmys i soffan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar