En dalkullas berättelse..

På en jättefin gård i stan står ett litet sött hus. Och vi har turen att få bo där.. När du hälsar på här, kommer du att kunna läsa om livets strapatser, berättelser om livets goda, men även livets svåra, Berättelserna varvas med bilder, och en hel del bra musik.. Inredning och annat pyssel är naturligtvis självskrivet.. Så Hjärtalikt Välkommen att titta in... Vårt hem är min borg!

lördag 4 december 2010

Blomlåda...

En gammal trälåda som får nytt liv med blommor, mossa och ett litet hjärta.. Jättekul att göra iordning.. Mossan hann jag plocka innan snön la sig alltför mycket på marken.. men det var i allra sista stund.. Sen kom jag på att jag skulle spika upp en jättefin zinkburk på väggen.. letade upp nödvändig utrustning...å börjar spika spika spika.... plötsligt ropar kärleken från soffan " Maria!.. Maria!! Vad gööör du nuuu då??" "Vad säger du?? " " Jo jag frågar, vad gööör du nuu då?? "Jag spikar lite..." svaret lät inte dröja... " ååå vad du hittar på...att du orkar!" Ja gissa om jag orkar!! Det är ju det bästa som finns att pyssla, måla och spika!! Nu ska jag över till att fortsätta såpskura den gamla potatislådan jag fick av pappa i somras.. få se vad jag hittar på!

2 kommentarer:

  1. Jättefint Maria! Jag beundrar din fantasi att få till det gamla grejer.
    Kram IL

    SvaraRadera
  2. Tusen tack för dina rader! Jag tycker ju att det är så underbart roligt. Det är som mumma för hjärta och själ! Du kan ju tänka dig om jag hade en bråkdel av din skattkammare.. då skulle folk inte se röken av mig!! Kram ILY M

    SvaraRadera