En dalkullas berättelse..

På en jättefin gård i stan står ett litet sött hus. Och vi har turen att få bo där.. När du hälsar på här, kommer du att kunna läsa om livets strapatser, berättelser om livets goda, men även livets svåra, Berättelserna varvas med bilder, och en hel del bra musik.. Inredning och annat pyssel är naturligtvis självskrivet.. Så Hjärtalikt Välkommen att titta in... Vårt hem är min borg!

tisdag 30 mars 2010

Vita tisdagen...

Idag fick jag veta att den här dagen är lite speciell! Den kallas för den "vita tisdagen". Det är en gammal benämning på tisdagen i stilla veckan, den sista veckan i fastetiden. Och det här var tydligen den sista dagen som man förr, fick förtära vitt mjöl och ägg innan påsken. Det här är inte något som någon i vår familj vetat om tidigare. Så hur förvånad tror ni inte att jag blir??.. när jag kommer hem och upptäcker min man stå och steka pannkakor!! Just idag. Otroligt lustigt faktiskt! Mjöl. Ägg. Vita tisdag! Ja, jag säger då det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar