En dalkullas berättelse..

På en jättefin gård i stan står ett litet sött hus. Och vi har turen att få bo där.. När du hälsar på här, kommer du att kunna läsa om livets strapatser, berättelser om livets goda, men även livets svåra, Berättelserna varvas med bilder, och en hel del bra musik.. Inredning och annat pyssel är naturligtvis självskrivet.. Så Hjärtalikt Välkommen att titta in... Vårt hem är min borg!

lördag 20 mars 2010

Mitt skafferi...

Att få ett skafferi med spetsbeklädda hyllor var en liten dröm för mig när vi renoverade vårt kök. Dörren hittade vi på logen och jag lutade av den en vacker sommardag. Jag minns att det var en helg för Ludvikafesten..vi hörde ända hem till oss hur artisterna sjöng nere från stan! Dörren har sedan dess bara väntat på att få sin plats i vårt hem...med vit färg, en specialbeställd emaljskylt och som pricken över Iet en fin krans från Butik Mandelblom. Den blå lådan ni ser är ursprungligen från "Arboga margarin", ett fynd jag gjorde på vår loge! Jag lovar..med det här skafferiet är det verkligen en fröjd att hämta det som behövs till matlagning och fika!! Å så står det förstås en trälåda därinne från Sockerbolaget...full med potatis!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar