En dalkullas berättelse..

På en jättefin gård i stan står ett litet sött hus. Och vi har turen att få bo där.. När du hälsar på här, kommer du att kunna läsa om livets strapatser, berättelser om livets goda, men även livets svåra, Berättelserna varvas med bilder, och en hel del bra musik.. Inredning och annat pyssel är naturligtvis självskrivet.. Så Hjärtalikt Välkommen att titta in... Vårt hem är min borg!

söndag 28 mars 2010

Sköna söndag..

Upp i ottan! Kaffe och god macka i magen..sen på med CAT-brallorna, och fram med penslar, färg, såg, tyg och symaskin! Så efter ett antal timmar hade jag målat fönstret och fått upp den jättejättefina kornishen jag hittat på vinden! Nymålad och grann. Däremot kan jag säga att gardinen inte var den lättaste att få till. Den ser oförargligt enkel ut..men jag kan säga att det tog evinnerlig tid att få den på plats. Ett tag tänkte jag ge upp. Men ni som känner mig vet hur jag är. DET MÅSTE GÅ! OCh mycket riktigt. Det gjorde det!! Jag äälskar söndagar och jag älskar pyssel!!

4 kommentarer:

  1. Vad du är duktig Maria! :) det blev ju så fint!! Kramar!

    SvaraRadera
  2. Envis, skulle jag vilja säga!! Du kan aldrig tro hur svettig och uppjagad jag var innan gardinen satt på plats! Men som sagt, nu har vi istället för en operationsduk, en gardin i fönstret!! SMILE!!! Kraam/ ps måste ses snart!!..dresses you know..smile!!

    SvaraRadera
  3. ÅÅ jag vill ha din enerhi och kunna pyssla och göra så fint hemma!

    SvaraRadera
  4. Heej Fru Opel! Åå du som pysslar och gör så himla fint!!! Å du.. energi..när man får större barn så blir det på ett annat sätt. De kräver sitt. Absolut. Men det blir annorlunda med den egna tiden. Den tiden ökar, å då finns det lite mer energi till att gå upp i ottan. Frivilligt!!

    SvaraRadera