En dalkullas berättelse..

På en jättefin gård i stan står ett litet sött hus. Och vi har turen att få bo där.. När du hälsar på här, kommer du att kunna läsa om livets strapatser, berättelser om livets goda, men även livets svåra, Berättelserna varvas med bilder, och en hel del bra musik.. Inredning och annat pyssel är naturligtvis självskrivet.. Så Hjärtalikt Välkommen att titta in... Vårt hem är min borg!

torsdag 11 mars 2010

Ny tideräkning...

Se vilken jättefin kökshandduk jag fick av vår H! Hon är så himla duktig att brodera och jag förstår verkligen inte hur hon hinner med! Lilla E bus och allas vår efterlängtade Vilda W i magen! Den här handduken tittar jag på varenda dag och läser för mig själv... " men jag diskade ju igår..". För det är PRECIS så det är! När vi installerade diskmaskinen strax innan jul fick dygnet en helt ny tideräkning. Numer har dygnet 25 timmar iställer för 24! Som sagt.. igår diskade jag. Idag låter jag bli! Vilken lycka!!!

3 kommentarer:

  1. Hon är duktig våran Hanna!! Hon kan hon!! ;)

    SvaraRadera
  2. Ja, hur hann man med allt förr??
    Jättefin blogg, den kommer jag att följa!

    Kram på dig!
    Maria

    SvaraRadera
  3. Hej Therese! Ja jag önskar man kunde sy så som hon..Själv sticker man sig i fingret och får skatbon på baksidan av väven.. förfärligt jobbigt...Lyckliga oss som har Hanna!
    Å Du Maria, när jag funderar över vår historia så undrar jag faktiskt samma sak som du. Hur i hela friden hann man med allt förr???
    Tack snälla Ni för era kommentarer! Jätteroligt att ni hör av er!!

    SvaraRadera