En dalkullas berättelse..

På en jättefin gård i stan står ett litet sött hus. Och vi har turen att få bo där.. När du hälsar på här, kommer du att kunna läsa om livets strapatser, berättelser om livets goda, men även livets svåra, Berättelserna varvas med bilder, och en hel del bra musik.. Inredning och annat pyssel är naturligtvis självskrivet.. Så Hjärtalikt Välkommen att titta in... Vårt hem är min borg!

söndag 14 mars 2010

Öljetter..

I vårt hus finns två små garderober...i dessa ska rymmas allt från barnens kläder till sänglinne och handdukar.. Jag kan säga att det inte är så lätt! Nu har vi löst det för barnen med trådbackar i mängd. Sänglinnet väntar på bättre tider...Mina och Ks kläder ryms i en garderob och Ks arbetskläder i en annan. Vad gör man med sånt som måste hängas undan till nästa dag utan att det ska behöva ligga å skräpa överallt?? JO. Man snickrar en till liten garderob!! Med råspontat virke, självdragande skruvar och vit färg har man på en timme en ny garderob! Inhandlade ett kvastskaft som målades vitt. Snyggt svart tyg och öljetter därtill. Och efter ytterligare en timme så VIPS! Ett draperi!! Hääärligt!! Och det där med öljetter. Det var verkligen något jag gillade! Så ni som ännu inte testat. Gör det! Det blir superbra! Jag lovar!!

2 kommentarer:

  1. Den var verkligen jätte fin.... :-) Jag gillar råspontat virke, det har vi på hela väggen bakom våran säng! :-)
    Kram Fanny

    SvaraRadera
  2. Ja oh framförallt enkel att göra! Så det är verkligen ett tips!! Hoppas vi ses snart! Bamsekraam

    SvaraRadera