En dalkullas berättelse..

På en jättefin gård i stan står ett litet sött hus. Och vi har turen att få bo där.. När du hälsar på här, kommer du att kunna läsa om livets strapatser, berättelser om livets goda, men även livets svåra, Berättelserna varvas med bilder, och en hel del bra musik.. Inredning och annat pyssel är naturligtvis självskrivet.. Så Hjärtalikt Välkommen att titta in... Vårt hem är min borg!

onsdag 1 juni 2011

En ledig dag...

Vakande efter en god nattssömn...åt en trevlig frukost med tjejerna, L och F. Senare bar det iväg i lilla Skutten, fullproppad med fyra tjejer å jag, tant.. till ett ställe mitt på skogen mellan Björsjö och Snöån..tjejerna skulle tillsammans med sina klasskamrater gå en långpromenad som avslutas 22.00 ikväll..därefter for jag till Elbolaget och min kompis A för att prata lite om ditt och datt..sen kom mamma och pappa för att gratulera mig på födelsedagen lite i efterskott, och det var som vanligt jättetrevligt! Därefter raka spåret till planthandeln och väl hemma satt sonen och hans kompis i soffan och hade kokat gott kaffe, vi fikade tillsammans och det var jättemysigt. Sen var det dags att ta itu med plantorna, och det är vad jag sysslat med sista timmarna, förutom att ha pratat och skrattat med mina osedvanligt mycket trevliga grannar! Nu sitter jag här lite lagom trött och nöjd. Ska jag fortsätta eller ska jag bara luta mig tillbaks och njuta av resten av dagen? Klockan 22 ska jag ju hämta tjejerna.. så jag tror faktiskt det blir så..jag struntar i att göra mer nytta idag och bara mår gott.. Jag tar Lilla Skutten och far söderut..andra åker till Thailand, och jag, jag åker till Grängesberg!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar