En dalkullas berättelse..

På en jättefin gård i stan står ett litet sött hus. Och vi har turen att få bo där.. När du hälsar på här, kommer du att kunna läsa om livets strapatser, berättelser om livets goda, men även livets svåra, Berättelserna varvas med bilder, och en hel del bra musik.. Inredning och annat pyssel är naturligtvis självskrivet.. Så Hjärtalikt Välkommen att titta in... Vårt hem är min borg!

onsdag 29 juni 2011

Semester...

Nu är det verkligen semester...första veckan var som bortblåst, och nu har snart även andra veckan gått upp i rök...vart tar tiden vägen??? Måste tänka efter...vad gör jag egentligen?? Hmm...jo..jag sover skönt till halv nio varenda morgon..ligger kvar och bara njuter av att ha fått massor av nätter med god natts sömn..känner av hur känslan av lugn i rummet ger mig kraft....är tacksam att jag slipper gå upp 05.00 på morgonen..äter en lång lång frukost på altan och tar in doften av vårt nybryggda kaffe .. lyssnar på fåglarna som kvittrar..läser morgontidningen tillsammans...diskuterar havanden hit och dit...funderar ett par timmar på vad vi ska äta till lunch..delar på sysslorna..äter vanligtvis sen lunch...plockar ihop..fikar med kompisar som hälsar på...eller hämtar ett gammalt skåp jag köpt på Blocket, vad som helst kan hända! Sen framåt kvällen..och jag sitter på den fina altanen! Såå skönt!! Då läser jag deckare, inredningsmagasin eller har världens bästa diskussioner med L... och för att njuta lite extra av livets goda är det ju så himla gott med ett glas friskt vitt vin...mmm ljuuvligt gott!! Två veckor på semestern och jag har gjort allt och ingenting. Nu ska vi till Krabo på 50-årskalas på fredag, och på lördag ska vi ut med grannarna från Knipesgård på Ludvikafesten, söndag ska L vara i kommunens tjänst för ett dygn, medan mina två kärlekar och sötnosar från Håksberg ska sova över, så jag antar att andra veckan kommer att sluta i busets tecken! Minst sagt! Lyckliga jag!! Sen har jag ju dessutom en hel veckas semester kvar!! Vet ni..jag känner mig faktiskt bortskämd! Livet är så snällt mot mig.. Och mina två veckor semester...har verkligen gjort mig gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar