En dalkullas berättelse..

På en jättefin gård i stan står ett litet sött hus. Och vi har turen att få bo där.. När du hälsar på här, kommer du att kunna läsa om livets strapatser, berättelser om livets goda, men även livets svåra, Berättelserna varvas med bilder, och en hel del bra musik.. Inredning och annat pyssel är naturligtvis självskrivet.. Så Hjärtalikt Välkommen att titta in... Vårt hem är min borg!

fredag 10 juni 2011

SikkanJansson på vift...

Vår lilla Sikkan Jansson sitter numer i band när hon är ute.. idag hade jag knytit fast bandet i dynan till min Badenbaden...lillSikkan låg ute i skuggan av en stor buske i flera timmar... det syntes riktigt ur hon njöt av luften och värmen..Själv satt jag i stolen och läste Svd länge länge...jag njöt oxå av luften, värmen och lugnet..sen skulle jag gå in en sväng... och inte vet jag vad som hände, när jag tittade ut fick jag syn på hur Lilla SikkanJansson av någon outgrundlig anledning fått fart och rivit omkull badenbaden och dessutom dragit med sig dynan ur stolen, rakt ut på gräsmattan!! Med rest ragg och svansen burrig som en flaskborste stod hon där mitt på gräsmattan med en stor dyna på släp!Stark som en stor björn!! Vad som fått fart på henne.. av det syntes ingenting till. Det var borta. Puts väck! Jag och dottern skrattade gott, Sikkan såg mer än nöjd ut..sen bar vi in henne och gav henne lite god skinka..nu ligger hon intill mig i soffan... styrka kommer inifrån. Ibland blir man överraskad över vad som finns! Mycket överraskad!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar