En dalkullas berättelse..

På en jättefin gård i stan står ett litet sött hus. Och vi har turen att få bo där.. När du hälsar på här, kommer du att kunna läsa om livets strapatser, berättelser om livets goda, men även livets svåra, Berättelserna varvas med bilder, och en hel del bra musik.. Inredning och annat pyssel är naturligtvis självskrivet.. Så Hjärtalikt Välkommen att titta in... Vårt hem är min borg!

tisdag 7 juni 2011

Många lediga dagar...

Vilken underbar ledighet och helg det varit! Det har varit sena kvällar på altanen, sköna frukostar med mycket prat, fikat med kompisar, promenerat i solsken med en glass i min hand, gått i vattnet invid strandkanten och bara känt hur bra jag mår.. Ett gott skratt med grannarna, god mat, jordgubbar och rosé i glasen, och sen känslan av att hinna med. Ja, hinna med! Mina arbetsdagar är mycket långa, och det känns många gånger som att leva i ett undantagstillstånd hemma..jag varken orkar eller hinner det jag vill..men de här dagarna har jag hunnit med mitt hem, som att sätta plantor, tvätta maskin efter maskin, och städa sådär riktigt ordentligt.. för mig är faktiskt även det viktigt. Att jag får ha fint runtomkring mig. Många skulle nog protestera och säga att det inte spelar nån roll med städning och så..men för mig är det något som jag blir glad av, och som jag mår bra av. När det är ordning och reda. Så de här lediga dagarna har haft ett innehåll av allt! Och nu är jag på väg att åka till Linde igen..har ungefär två timmars ledighet kvar, och jag tänker avsluta dagarna med en riktigt bra skiva i bilen, spela på hög volym och sen njuta av resan..Det är en värdefull tid. Det är min tid. Och jag vill inte spilla bort en enda minut..

6 kommentarer:

  1. Är det ditt vardagsrum, verkligen jätte jätte fint!! :-) Kram på dig Maria från oss i Saxdalen

    SvaraRadera
  2. Heej Fanny!! Vad roligt att höra av dig!! Hoppas ni har det bra..tänker på er jätteofta.. Ja det är rummet vi sitter och kollar på tv å myser i.. det är mycket kvar jag måste fixa, och få till hemma, men vi trivs såå bra i vårt lilla söta hus! Vi kommer på åkdon å termos nångång, hoppas vi ses då!! Hälsa kusin och krama Adam!

    SvaraRadera
  3. Ja det är ju på torsdag det är dax för åkdon & termos i räfsnäs! Vi ska dit om vädret tillåter det. Verkar vara ett jätte mysigt hus, du är ju så bra på att inreda så jag blir avundsjuk.

    SvaraRadera
  4. Ååå jag kommer inte hem förrän nästan 19 på kvällen..å då har väl ni åkt hem?? Nästa gång?? Vore jätteroligt!! KRAM

    SvaraRadera
  5. Ja då blir det nog lite snoigt om du kommer hem 19.00. Det börjar ju 18.00, håller på till ca 20.00. men det blir ju fler gånger... :-)

    SvaraRadera
  6. Ja absolut! Ser fram mot det!!

    SvaraRadera