En dalkullas berättelse..

På en jättefin gård i stan står ett litet sött hus. Och vi har turen att få bo där.. När du hälsar på här, kommer du att kunna läsa om livets strapatser, berättelser om livets goda, men även livets svåra, Berättelserna varvas med bilder, och en hel del bra musik.. Inredning och annat pyssel är naturligtvis självskrivet.. Så Hjärtalikt Välkommen att titta in... Vårt hem är min borg!

lördag 18 juni 2011

Motorer, livets guldkant!

Imorse packade L och jag fikakorgen, styrde sen kosan mot Strängnäs och SM i Rallycross. En enda fråga: HUR BRA DAG KAN MAN HA?? Alltså det var jätteroligt!! Vi gick i depån, pratade med lite kompisar, käkade hamburgare, drack vårt kaffe och mumsade underbart goda äggmackor, lät solen ge oss lite färg, pratade om allt möjligt, satt tysta, njöt..men framförallt. FRAMFÖRALLT. Vi såg en helt fantastisk tävling. Den var verkligen perfekt välorganiserad, och körningarna var kanonsnygga. Bilarna häftiga och stämningen på topp. Om ni scrollar ned lite i inläggen så kommer ni att hitta Fredrik Tigers SM final i Arvika förra året, samme förare var med idag, och jag kunde inte låta bli att ta några foton. Kolla in motorn alltså! nästan 3,3 liter med 425!! hkr...Och ljudet den ger ifrån sig är bland det häftigaste jag hört från en rallycrossbil. Det slår naturligvis inte en potent Volvo 240 inte. Nej nej! Den som trodde det, trodde fel! SMILE! Skämt åsido. Hans BMW är verkligen bland det grymmaste jag hört. Sen tog jag en bild inifrån bilen.. Jag kan inte hjälpa det, jag är 43 år, inte varit på en rallycrosstävling på nästan 10 år, och jag borde kanske skärpa mig!! Men JAG ÄLSKAR DET!! Jag känner verkligen hur jag saknat det!! Tack L. För allt. Igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar