En dalkullas berättelse..

På en jättefin gård i stan står ett litet sött hus. Och vi har turen att få bo där.. När du hälsar på här, kommer du att kunna läsa om livets strapatser, berättelser om livets goda, men även livets svåra, Berättelserna varvas med bilder, och en hel del bra musik.. Inredning och annat pyssel är naturligtvis självskrivet.. Så Hjärtalikt Välkommen att titta in... Vårt hem är min borg!

måndag 13 juni 2011

Resande fot...

Nyss hemkommen från Stockholmsarbetet..på Vårdförbundet satt vi idag med styrelsemötet för SEORNA. Det var mycket intressanta diskussioner och jag fick med mig lite skrivjobb hem. Så imorgon ska jag ta tag i protokollskrivning och lite mailande. Ikväll är jag mest trött efter en intensiv dag. L och L är på utbildning så L kan börja övningsköra.. jag kan förundras att tiden går så fort.. att min lilla sötnos som nyss var pytteliten ska ut i trafiken och ratta Peugeot GTI.. huvaligen! Så snart kommer dom hem, då blir det prat och skratt en timme eller två.. sen är det dags för sovning.. upp jättetidigt och fara till Linde! Resande fot är ett begrepp som poppar upp när jag tänker över tillvaron...men snart är det semester..då...då ska vi resa söderut...och rensa ogräs!! Det blir faktiskt både roligt och skönt. Det vet jag.

5 kommentarer:

  1. Men hej Maria! Råkade snubbla in på din blogg här och tala om att jag blev förvånad när jag såg att det var DIN =)
    Det var verkligen ett underbart hus du har hittat på och det verkar ha hänt enheldel i ditt liv! Hoppas du mår och har det bra. Kram Stina Holmlund

    SvaraRadera
  2. Stina!! Men åå så roligt att höra av dig!! Jag blev verkligen jätteglad!! Ja det har hänt enheldel i mitt liv..men nu mår jag bra igen.. Vad roligt att du tyckte om huset jag och barnen bor i..vi trivs verkligen! Tänker på Er..hur har ni det, säkert tusen järn i elden :) :),men skönt varvat med lite lugn och ro!! Hälsa P, och jag hoppas vi ses snart igen!! Kraam....

    SvaraRadera
  3. Hej Maria...nu tittar jag in som jag lovade;)
    Det ser sommarfint ut vid ditt hus...tänk att du upptäckte Vetekatten när du var i huvudstaden..hihi...
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. *sss* Jo, vi har det bra! Många järn i elden, men det är lugnare nuförtiden, maken har gått ner till heltid så det är skönt. Jag jobbar ju deltid i Smedjebacken men kommer ha det skönt och ledigt i sommar eftersom de anställda måste ha ihop sina timmar, men det är heeeelt ok för mig ;)
    Jag ska hälsa P!
    Ha en gooo sommar!
    Kramen till dig =)

    SvaraRadera
  5. Maria! Vad roligt att du tittade in till mig på Knipesgård! Din blogg var ju jättefin, så den ska jag med glädje följa! Ja tänk! Det Vete katten om man inte är lite efter sin tid! Men nu vet jag ju vart Vetekatten är, och jag lovar det kommer bli ett längre besök där nästa gång jag är i stora staden Stockholm!! Kraam!!
    Stina! Hoppas verkligen vi ses snart, för det vore verkligen jätteroligt att se dig igen! Det var ju så längesedan. Är verkligen glad att du och din familj mår så bra!! Kraam!!

    SvaraRadera