En dalkullas berättelse..

På en jättefin gård i stan står ett litet sött hus. Och vi har turen att få bo där.. När du hälsar på här, kommer du att kunna läsa om livets strapatser, berättelser om livets goda, men även livets svåra, Berättelserna varvas med bilder, och en hel del bra musik.. Inredning och annat pyssel är naturligtvis självskrivet.. Så Hjärtalikt Välkommen att titta in... Vårt hem är min borg!

fredag 21 januari 2011

Nu är det fredag igen...

Norrgårdens digga dansband har för omväxlings skull valt en superbra!! poplåt från 1979 med bandens band! ABBA! De har gjort sååå mycket bra musik.. och jag minns när jag var elva år... och just fått den här skivan,.. jag hade mitt rum på övervåningen.. och lyckliga jag, som hade föräldrar som lät mig sjunga och spela musik HUUUR högt som helst!! Jag spelade den här låten på min grammofon så högt, att när mamma skulle ropa att det var mat eller så... så räckte inte hennes röst fram! Men påhittig som min mamma var/är.., så blinkade hon med lampan i hallen utanför mitt rum.. och genom dörrspringan såg jag hennes signal! Volymen sänktes, jag skyndade mig ner och åt. Mamma och pappa frågade mig ibland varför jag spelade så högt. Jag sa att det känns bra i mig..att jag blir glad... och dom förstod! Verkligen! De såg väl att jag mådde bra och det räckte för dom! Så de lät mig hållas...tänkte väl att om några år är hon utflyttad!! SMILE!!...inte vet jag. Men tack snälla mamma och pappa, det betydde jättemycket för mig! Hög, poppig och glad musik VAR, och ÄR min genuina och riktigt bästa måbrakälla.. så... som jag sagt tidigare. Höj volymen och bara KÄNN...det är HUUR bra som helst!! Å imorgon ska jag skriva några rader om min Stockholmsresa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar