En dalkullas berättelse..

På en jättefin gård i stan står ett litet sött hus. Och vi har turen att få bo där.. När du hälsar på här, kommer du att kunna läsa om livets strapatser, berättelser om livets goda, men även livets svåra, Berättelserna varvas med bilder, och en hel del bra musik.. Inredning och annat pyssel är naturligtvis självskrivet.. Så Hjärtalikt Välkommen att titta in... Vårt hem är min borg!

måndag 10 januari 2011

Äntligen tillbaka...

Med lätta steg promenerade jag från tåget till mitt jobb.. efter två veckors host och hack var det äntligen dax!..Jag har längtat till dem.. mina arbetskompisar och mina arbetsuppgifter..Så nu är jag äntligen tillbaks!!.. jag fick kramar.. omtänksamma frågor och jag gick hem med en glad känsla i magen.. och det känns som man står med fötterna på jorden igen. Och det behövs, för att arbeta som operationssjuksköterska krävs blandannat just det. Fötterna på jorden,. Av många skäl. Ett skäl är tex att en operation kan ta flera timmar, och då blir man stående på drygt en kvadratmeter under hela operationen..så skylla på ont i benen, eller att vara kaffesugen.. nej, det kan man glömma. Fokus och en smula uthållighet. DET är däremot inte fel! Imorgon ska vi sätta proteser i både knä och höft.. Profix och Lubinus. Super kul! Jag älskar mitt jobb!! Skönt att vara tillbaks..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar