En dalkullas berättelse..

På en jättefin gård i stan står ett litet sött hus. Och vi har turen att få bo där.. När du hälsar på här, kommer du att kunna läsa om livets strapatser, berättelser om livets goda, men även livets svåra, Berättelserna varvas med bilder, och en hel del bra musik.. Inredning och annat pyssel är naturligtvis självskrivet.. Så Hjärtalikt Välkommen att titta in... Vårt hem är min borg!

söndag 9 januari 2011

Julgransåtervinning....

Idag slängde jag ut granen.. Allt för att försöka hitta bästa vägen till utväg, har jag under årens lopp provat olika varianter av denna lite trista syssla..Den som visat sig fungera förträffligt bra sista åren, är varianten där jag klipper alla grenar med en stor kvisttång, samlar ihop rishögen och lägger framför trappen.Blir jättefint, och varar jättelänge!! Stammen som står kvar i julgransfoten bär jag ut till vedhögen. Eller så eldar jag upp den i min eldningstunna till våren! = Min Glädjekälla! Och barren. De ligger så fint på ett och samma ställe i rummet. På granmattan! Sen Electroluxen..Snabbt, enkelt och effektivt. Lätt som en plätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar