En dalkullas berättelse..

På en jättefin gård i stan står ett litet sött hus. Och vi har turen att få bo där.. När du hälsar på här, kommer du att kunna läsa om livets strapatser, berättelser om livets goda, men även livets svåra, Berättelserna varvas med bilder, och en hel del bra musik.. Inredning och annat pyssel är naturligtvis självskrivet.. Så Hjärtalikt Välkommen att titta in... Vårt hem är min borg!

tisdag 18 januari 2011

Lyckligt lottad...

Och med jobbet har det kommit lite extra spännande uppdrag som jag överhuvudtaget aldrig räknat med! I början på december höll jag ett föredrag på operationssjuksköterskornas kongress i Stockholm. Jag var sååå nervös!! Hade köpt en söt klänning dagen till ära.. Tack bästa Kerstin för smakrådet!! Till min förskräckelse kom den ena åhöraren efter den andra.. och det slutade med att det verkligen var jättejättemånga som skulle lyssna.. med darriga ben gick jag sen upp på scenen.. hade två gigantiska skärmar bakom mig som visade bildpelet som min underbara förra arbetskamrat Eva-Maria satt ihop..fick sen en sån där lite "mygga" att fästa i klänningen så det skulle höras ut i den otäckt stora lokalen vad jag sa..brrr så pirrigt..Men Tack och lov såg jag att det fanns ett litet bord att hålla mig i! Så jag ställde mig intill bordet.. skärpte till mig och sa leende, med riktigt dalmål; Hej allihop! Jag heter Maria Jansson och är dalkulla! Sen gick det sååå bra!! Ni kan inte tro så lycklig jag kände mig! Till mitt stöd ute i publiken hade jag Agneta! Marie S! Karin! Ingmarie! och Inger! Jag såg dem på långt håll och kände kvinnokraften! Tack bästa gamla, och bästa nya arbetskamrater. Alltid i mitt hjärta!! Och gissa vad? Nu är jag på väg till Stockholm igen!! Några veckor efter föredraget fick jag förfrågan från SEORNA att ingå i en sexmanna arbetsgrupp för säkrare bukkirurgi i Sverige!! Jättesuperkul!! Så nu händer det massor av utvecklande, spännande och framförallt roliga saker på jobbfronten! Vet ni, jag känner mig så lyckligt lottad som har ett arbete! och som jag dessutom stortrivs med! Varje dag går jag dit med en bra känsla i magen, och går hem med.. "Hej då macken, ses imorgon...". Kram på Er! Nu läxläsning med dottern och en kvällspromenad med henne framåt halv nio... Skönt.

2 kommentarer:

  1. Vad kul, Maria. Lycka till!!! Miss you :)
    Kram E-M

    SvaraRadera
  2. Ja nu går jag igenom AAAALLT jag har inför imorgon!! Tack söta bästa du!! Vi ses, KRAM!!

    SvaraRadera