En dalkullas berättelse..

På en jättefin gård i stan står ett litet sött hus. Och vi har turen att få bo där.. När du hälsar på här, kommer du att kunna läsa om livets strapatser, berättelser om livets goda, men även livets svåra, Berättelserna varvas med bilder, och en hel del bra musik.. Inredning och annat pyssel är naturligtvis självskrivet.. Så Hjärtalikt Välkommen att titta in... Vårt hem är min borg!

lördag 23 januari 2010

Små och fantastiska upptäckter..

Varje gång jag tittar runt på vår loge gör jag små men fantastiska upptäckter! I ett hörn på övervåningen fann jag idag dagstidningar med årtal från 1944 och framåt! Det var faktiskt som att öppna en present..jag var jättenyfiken! Nyheter från när mamma och pappa var små kändes verkligen spännande att läsa. Trots att det egentligen inte är så längesedan, så var det på något sätt som att kliva in i en annan tid. Med förundran såg jag för första gången en ransoneringskalender, med overklighetskänsla läste jag hur nära vi var andra världskriget, och om hur president Churchill besökt Frankrike och uttryckt sin maning om ”enighet”. Och trots tuffa tider i Sverige, fanns där också att läsa om glädje och nöjen, som tex annonsen för biopremiären av Sveriges första segelflygfilm ”Örnungar” med huvudrollsinnehavare Alice Babs. Annonsen är verkligen jättefin! Och en annan rolig sak: telefonnumret till biografen är fyrsiffrigt! Min första nyfikenhet har åtminstone stillats en smula, men nu ska jag lägga dessa tidningar i en gammal fin resväska från förr. För att jag sedan när som helst, åter ska kunna göra en spännande resa tillbaka i tiden..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar