En dalkullas berättelse..

På en jättefin gård i stan står ett litet sött hus. Och vi har turen att få bo där.. När du hälsar på här, kommer du att kunna läsa om livets strapatser, berättelser om livets goda, men även livets svåra, Berättelserna varvas med bilder, och en hel del bra musik.. Inredning och annat pyssel är naturligtvis självskrivet.. Så Hjärtalikt Välkommen att titta in... Vårt hem är min borg!

tisdag 19 januari 2010

Fruset avlopp...

Innan jag gjorde gårdagens inlägg hade det varit ett par riktigt jobbiga timmar. Vår vattenbrist har gett oss en gigantisk disk att ta rätt på. När det sedan visade sig att avloppet i köket faktiskt HADE frusit, var det bara att inse: Mer envist arbete framför oss! Och att all disk nu MÅSTE diskas på TOALETTEN och sköljas i DUSCHEN...kära nån!! NäSTAN allt vårt porslin och kastruller... Denna disk utfördes i två små plastbaljor och tog nästan tre timmar, och när jag stod där på knä i duschen och sköljde all disk, genomblöt på byxor och strumpor och det var vatten precis överallt...då kom tårarna.. Jag var inte arg, jag var inte ledsen, jag var bara så himla trött. Såå trött på alltihop! Men tro det eller ej. När allt var färdigt, kändes det som vanligt igen. Liksom, "det ordnar sig"...Och så känns det idag med. Imorgon är en ny dag. Vi har vatten och snart kan vi diska..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar