En dalkullas berättelse..

På en jättefin gård i stan står ett litet sött hus. Och vi har turen att få bo där.. När du hälsar på här, kommer du att kunna läsa om livets strapatser, berättelser om livets goda, men även livets svåra, Berättelserna varvas med bilder, och en hel del bra musik.. Inredning och annat pyssel är naturligtvis självskrivet.. Så Hjärtalikt Välkommen att titta in... Vårt hem är min borg!

torsdag 28 januari 2010

Mormors fina burkar i porslin och dricka kaffe på fat..

När jag var liten och brukade hälsa på hos min mormor och morfar, minns jag hur otroligt fina jag tyckte deras burkar i porslin var..de stod alla femton så fint i en hylla på väggen köket.. Jag minns också hur min morfar drack sitt kaffe från fat medans jag som liten nybörjarläsare, stolt brukade läsa orden på alla burkar högt för honom. Eftersom det såg så spännande ut att dricka från ett fat... så visade han mig sen hur man skulle hålla fatet på några fingar...svårt var det... och liksom sörpla i sig sitt kaffe... Med lätthet kan jag ta fram känslan från stunder i köket tillsammans med dem, och jag känner hur mycket jag saknar dem... "även om man letar vida omkring hittar man alltid lyckan alldeles i närheten och bland sådant som ligger inom omedelbart räckhåll"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar