En dalkullas berättelse..

På en jättefin gård i stan står ett litet sött hus. Och vi har turen att få bo där.. När du hälsar på här, kommer du att kunna läsa om livets strapatser, berättelser om livets goda, men även livets svåra, Berättelserna varvas med bilder, och en hel del bra musik.. Inredning och annat pyssel är naturligtvis självskrivet.. Så Hjärtalikt Välkommen att titta in... Vårt hem är min borg!

lördag 9 januari 2010

Ispropp..

I min hand kan ni se en pytteliten del av isproppen som ställer till det för oss.. Resten sitter kvar -säkert flera meter- och jag tror inte vi kommer få vatten på länge..Just nu förstår jag faktiskt inte hur det ska gå till överhuvudtaget. Det är verkligen tufft just nu! Jag är ute i mörkret,ser och hör grävmaskinsskopan skrapa mot den totalt genomtjälade jorden, kylan biter bistert i mitt ansikte och jag ser hur min man jobbar med spettet när vattenlerdningen är på väg att bli synlig..En hoppfull syn.. Men när man sen inser att det vi finner bara är början på ännu mer bekymmer, ja då är det inte så himla roligt.. Vi håller modet och humöret uppe!! Det måste vi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar