En dalkullas berättelse..

På en jättefin gård i stan står ett litet sött hus. Och vi har turen att få bo där.. När du hälsar på här, kommer du att kunna läsa om livets strapatser, berättelser om livets goda, men även livets svåra, Berättelserna varvas med bilder, och en hel del bra musik.. Inredning och annat pyssel är naturligtvis självskrivet.. Så Hjärtalikt Välkommen att titta in... Vårt hem är min borg!

onsdag 11 januari 2012

Plötsligt händer det...

Efter tre långa dagar på jobbet med massor att göra, mycket viktiga saker att prata med mina tre chefer om, och sen farlig, mycket farligt tröttande trafik på vägen mot Grängesberg, med sömnbrist i min kropp.. så tror man helt enkelt inte att det är sant när man kommer hem, och det är tända ljus både ute och inne..man möter en glad och urtjusig kärlek i hallen och som mer eller mindre föser iväg en till duschen och sen säger att middagen serveras 18.30. Alltså, jag blir stum stilla och känner hur mina ögon tåras..En stor stor känsla av ren och skär Lycka sprider sig varmt i min trötta kropp..och jag känner mig plötsligt så oerhört pigg! Och så fantastiskt glad! Och så djupt tacksam! Tänk att en trött onsdag kan förvandlas till något så heelt annat! Ärligt. Jag trodde inte sånt här fanns.. Oj vilket trolleri! OJ vilken trollkarl! Ja mina få, men mycket kära läsare, jag kan bara säga att läget just nu är vääldigt fint! Ja, Rent av sagolikt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar