En dalkullas berättelse..

På en jättefin gård i stan står ett litet sött hus. Och vi har turen att få bo där.. När du hälsar på här, kommer du att kunna läsa om livets strapatser, berättelser om livets goda, men även livets svåra, Berättelserna varvas med bilder, och en hel del bra musik.. Inredning och annat pyssel är naturligtvis självskrivet.. Så Hjärtalikt Välkommen att titta in... Vårt hem är min borg!

söndag 8 januari 2012

Livets Bästa Gott Nytt År!

Dagen började med att L tog ett träningspass medan jag pysslade och fixade lite hemma, min telefonen plingande plötsligt till, och ett sms ramlade in och där läste jag att våra goda vänner O och L var på ingående för en nyårsfika med oss. Verkligen jättejättekul!! I flera timmar satt vi och pratade om allt mellan rally, kärlek och politik! Tiden bara rusade fram med dessa underbara jordnära varma vännerna! Framåt kvällskvisten var det dags för dem att åka hem och oss att börja förbereda inför vår första nyårskväll tillsammans! Och Oj! Så fint det blev!! Vi satte på oss det finaste vi hade... och tillsammans hjälptes vi sen åt i köket, och det blev en förrätt med gravad lax och pepparrotsvisp, till varmrätt gjorde vi kycklingfilé med rostade rotsaker och sallad,...sen mätta och belåtna vilade vi en liten stund och åt därefter cheesecake och gott starkt kaffe till efterrätt... och vi pratade, pratade och pratade...om allt, vi summerade, drömde och planerade! Sen när klockan närmade sig 23.30 letade vi upp tv-dosan och tittade på slutet av Nyårsfirandet på Skansen, vi hade varsit glas med lite champagne som väntade på att skålas.. och när sen sekunderna räknades ned fick jag uppleva något jag aldrig någonsin upplevt..Lyckan i mitt hjärta var obeskrivlig..Tolvslaget blev kärleksfullt oförglömligt... Sen skålade vi i champagnen och önskade varandra ett Riktigt Gott Nytt År.. Jag har varit vilsen på en lång resa...och nu...nu har jag äntligen hittat hem...Det känns verkligen som 2012 kommer bli det bästa bästa året i hela mitt liv!! Livets Bästa GOTT NYTT ÅR!!!

2 kommentarer:

  1. Önskar er all lycka 2012 och framöver..tack för titten och pratstunden, det gör vi fler gånger...Kram/Ingela

    SvaraRadera
  2. Tack snälla Ingela..vi ser verkligen fram mot att ses igen!Kram Maria

    SvaraRadera