En dalkullas berättelse..

På en jättefin gård i stan står ett litet sött hus. Och vi har turen att få bo där.. När du hälsar på här, kommer du att kunna läsa om livets strapatser, berättelser om livets goda, men även livets svåra, Berättelserna varvas med bilder, och en hel del bra musik.. Inredning och annat pyssel är naturligtvis självskrivet.. Så Hjärtalikt Välkommen att titta in... Vårt hem är min borg!

tisdag 31 januari 2012

Bröllop!

Igår när jag kom hem från jobbet, trött rätt så deppig och allmänt risig, så stod det ett kuvert på bordet med jättefin handstil, Adresserat till L och M på Hagvägen...Min L log mot mig... jag sa; har du tittat? Han fortsatte le och svarade mjukt..Nej det har jag inte, jag ville vänta tills du kom.. Den mannen gör mig lycklig bara genom hur han talar till mig...Jag log tillbaka...och sa men ååå så spännande...vad kan det vara...Med nyfikenhet lyfte jag försiktigt på fliken för att öppna, det kändes precis som det låg en inbjudan till något därinne..men det kunde lika gärna ha varit något annat.. ett foto eller så...Det kändes som att öppna en present! Och vet ni vad! Det VAR en inbjudan. Och inte till vad som helst. Utan det var en inbjudan till ett bröllop! Ett bröllop mellan två av våra helt underbara vänner, O och L. Jag blev jättejätteglad! Och sen kände jag hur jag blev tårögd..Kärlek..Bröllop...Så många känslor som ni bara kan tänka er sköljde som en våg över mitt hjärta och min själ... ord kan inte beskriva,... och jag tänker inte ens försöka...Tiden stod still, och jag vet inte för hur länge, en sekund... flera minuter vet inte... Sen..Plötsligt! Kände jag bara; Vad underbart!! Vi ska gå på deras bröllop!!! Vad roligt!! Vi känner oss verkligen hedrade. Och de gifter sig av kärlek.. Det vet jag. För det har vi pratat om. Jag ringde dem på kvällen, Tackade båda varmt... och sa.. Ja. Vi kommer. Det ska bli så fantastiskt roligt!

2 kommentarer:

  1. Vad mysigt att få gå på bröllop!! :)
    Vi har två stycken att se fram emot, ska bli kul!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja vet du vad roligt det ska bli! Och ni har TVÅ! OJ, dubbelt så roligt!! Vi hörs av om en träff framöver! Du vet! KRAM!!

    SvaraRadera