En dalkullas berättelse..

På en jättefin gård i stan står ett litet sött hus. Och vi har turen att få bo där.. När du hälsar på här, kommer du att kunna läsa om livets strapatser, berättelser om livets goda, men även livets svåra, Berättelserna varvas med bilder, och en hel del bra musik.. Inredning och annat pyssel är naturligtvis självskrivet.. Så Hjärtalikt Välkommen att titta in... Vårt hem är min borg!

lördag 28 januari 2012

Äntligen tulpaner!

Det har funnits tulpaner i affärerna jättelänge! Men det har inte känts rätt för mig att köpa med mig dem hem. Det har ju för katten nyss varit jul! Trots det måste jag erkänna att jag länge sneglat på dem..blommorna som alltid, oavsett färg, ger löften om vår! Och I går hände det. Jag kunde helt enkelt inte låta bli! Kändes hur bra som helst. Riktigt längtade till att få pyssla iordning buketten...så idag blev det en tur till skogen för att hämta blåbärsris och lite björkkvistar... Så nu står buketten äntligen på köksbordet, och det ser jättefint ut!! Det räcker att jag tittar till på blommorna så känner jag hur nån slags glädje värmer i mitt bröst..nästan som kärlek... LÄngtar LÄNGTAR till våren!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar