En dalkullas berättelse..

På en jättefin gård i stan står ett litet sött hus. Och vi har turen att få bo där.. När du hälsar på här, kommer du att kunna läsa om livets strapatser, berättelser om livets goda, men även livets svåra, Berättelserna varvas med bilder, och en hel del bra musik.. Inredning och annat pyssel är naturligtvis självskrivet.. Så Hjärtalikt Välkommen att titta in... Vårt hem är min borg!

söndag 15 maj 2011

Uppdrag operation...

För ett par månader sedan fick jag ett telefonsamtal från valberedningen i SEORNA, jag hade blivit nominerad till en styrelseplats i föreningen och de undrade om jag tackade ja,..jag tvekade inte särskilt länge. Föreningen driver exakt de frågor som jag sedan början av mitt yrke alltid intresserat- och engagerat mig för. Så att eventuellt få en möjlighet att vara med och nationellt påverka utvecklingen för Svensk operationssjukvård och yrkesprofessionen i sin helhet kändes som ett mycket roligt, men framförallt oerhört hedrande uppdrag! Så i fredags åkte jag till Stockholm för att delta på årsmötet. Det blev en mycket bra dag. Jag träffade sittande styrelse och distriktsrepresentanter från hela landet, och vi hade oerhört bra diskussioner om yrket och framtiden. Vill ni veta mer om föreningen så titta in på www.seorna.se Det finns mycket att läsa! Så när jag sen ett antal timmar senare satt mig på tåget hem, kunde jag konstatera att jag blivit vald, och nu har ett jättespännande, stimulerande och utvecklande uppdrag framför mig. Lägger ut en bild jag hittade på google på en operationssjuksköterska och en kirurg i arbete. Och väl hemma..så firade jag solo i mitt söta lilla hus på Knipes, precis som Therese sa; med ett glas vin och lite ostbågar! Sen gick jag trött, men nöjd och glad och la mig. För vet ni, Det känns som det öppnats en ny dörr... och det känns jättefint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar