En dalkullas berättelse..

På en jättefin gård i stan står ett litet sött hus. Och vi har turen att få bo där.. När du hälsar på här, kommer du att kunna läsa om livets strapatser, berättelser om livets goda, men även livets svåra, Berättelserna varvas med bilder, och en hel del bra musik.. Inredning och annat pyssel är naturligtvis självskrivet.. Så Hjärtalikt Välkommen att titta in... Vårt hem är min borg!

måndag 2 maj 2011

Måndagsmys...

Imorse strax efter klockan 5,när jag satt och drack kaffe singlade små vita snöflingor till marken..det syntes att det var kyla i luften.. arbetsdagen var jättebra och jag gick till tåget som vanligt. Men idag inträffade det som inte inträffar särskilt ofta med Tåg i Bergslagen. Tåget var försenat. Över en timme!! DET var inte alls kul. Så det var bara konstatera fakta och börja trava runt i Lindesberg i snålblåst och kyla.. så när väl tåget kom till perrongen var det en rejält genomfrusen Maria som klev på.. brrr så jag frös.. Men eftersom tåget är varmt och man har tid att tänka på allt mellan himmel och jord så dröjde det inte särskilt länge förrän jag mådde bra igen! Så nu när jag kommit hem sent omsider och barnen har ätit och pratat om dagen som varit kändes det som en mycket skön tanke att tända en brasa i den underbart fina Bergslagskaminen som verkligen pryder sin plats i rummet.. så här sitter vi i sofforna och mår gott och av värmen som sprider sig i rummet, och sen njuter av det otroligt vackra skenet som bara en eld kan ge.. Förresten på tal om att bli varm. Jag har idag fått startbekräftelse för Vårruset i Örebro!! Å huur ska deet gå?? Min arbetskompis EG och jag tänkte om vi skulle kunna ta till taktiken som sköldpaddan använde när hon tävlade mot en kanin! Vet ni hur hon gjorde?? Om inte...Jag berättar det sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar