En dalkullas berättelse..

På en jättefin gård i stan står ett litet sött hus. Och vi har turen att få bo där.. När du hälsar på här, kommer du att kunna läsa om livets strapatser, berättelser om livets goda, men även livets svåra, Berättelserna varvas med bilder, och en hel del bra musik.. Inredning och annat pyssel är naturligtvis självskrivet.. Så Hjärtalikt Välkommen att titta in... Vårt hem är min borg!

söndag 1 maj 2011

Söndagkväll...

Sitter i vår vita fina soffa och tänker på helgen som varit..tvn är på och min L sitter vid sin dator..Sickan Jansson ligger intill och sover gott.. känns fint.. Imorgon kanske man får frågan; hur har helgen varit? Ofta svarar man kort.. den har varit bra. Men tänk om man skulle få tid att berätta hur helgen EGENTLIGEN varit! DET skulle göra skillnad...I fredags var jag till frissan, och det är alltid så efterlängtat av mig. Det går väl inte att göra så mycket åt "vraket", men vårt prat och våra skratt. DET ger så energi! Sen for jag till Face it och fixade mina oregerliga ögonbryn.. fick då förmånen att pyssla om en supersupersöt liten hundvalp som hette Molly innan det var dags att luta ned sig på den sköna britsen i skönhetssalongen och få lite puts och klokroligt prat! Sen dundrade jag iväg i J buss.. glad i hågen..mot Evägen..träffade en god vän. Våra liv har krokat ihop på många sätt sedan jag var tio tolv år...och när vi fikat och pratat i timmar var det bara att inse att situationer i hennes liv och mitt liv fortfarande bevisar att vi är "bounded forever"..för en av anledningarna handlar kanske om skillnaden mellan liv och död.. Och vad vet vi? Vad vet vi om allt som händer mellan himmel och jord?? Sker våra sammanträffanden av en slump eller är allt förutbestämt?? Jag tror faktiskt på det sista..svindlande tanke! Hur som helst. Hon och hennes man hade renoverat sitt kök. Och det var sååå fint!! Sen vidare till ett annat liv. Och vidare igen. Till lugn och ro. Det var skönt., Väldigt väldigt skönt. Så efter en upplevelsefredag, en lång lördag och därefter skön söndag.. sitter jag nu här i vårt lilla söta hus och faktiskt längtar till mitt jobb..som jag stortrivs med.. det här måste bara vara det man kallar Sköna söndag.. KAN inte vara något annat. Livet när det är som bäst! Lev livet med omtanke! What comes around, goes around...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar