En dalkullas berättelse..

På en jättefin gård i stan står ett litet sött hus. Och vi har turen att få bo där.. När du hälsar på här, kommer du att kunna läsa om livets strapatser, berättelser om livets goda, men även livets svåra, Berättelserna varvas med bilder, och en hel del bra musik.. Inredning och annat pyssel är naturligtvis självskrivet.. Så Hjärtalikt Välkommen att titta in... Vårt hem är min borg!

söndag 22 maj 2011

En dag vid banan..

Det var många år sedan jag var på en folkracetävling, men i lördags bar det iväg till Hedparksbanan i Tyfors...på avstånd hörde jag hur starten gick i första heatet och mitt hörselminne väckte andra minnen till liv,.. vi promenerade in i depån och letade upp en bra plats att sitta på.. och medan vi satt där i varsin stol vid banan och tittade på heat efter heat så kunde jag känna en slags längtan tillbaks.. till människorna, banorna, bilarna, depåerna, tävlandet och allt annat som hör till. På tio femton år har jag kommit ifrån allt. Och att för ännu längre sen, gå från aktivt tävlande till inget alls, gör att det känns ovant att "vara ute vid banorna igen"..de flesta förare och team från förr finns inte längre kvar, man känner inte så många..och är man van att vara vid banor som tävlande och nu vips är publik, blir det lite annorlunda.. många som tävlat och slutat kan nog intyga detta...men som tur är finns det både goda vänner och snälla omtänksamma släktingar som tar med en in i gemenskapen igen. Och det värmer jättemycket! För blir det så där gott och bra att vara ute igen.. Så rätt vad det är sitter man kanske där igen.. i en riktigt bra Volvo och bara längtar till 30-sekundersskylten visas och grön lampan tänds! Mmm vi får se... vi får se...

1 kommentar:

  1. Du och jag systra mi i var sin volvo brevid varann, trettiosekunders skylten passerar, adrenalinet på topp, sen du, det är kärlek det till biltävling som gamla race rävar som vi är. :D :D
    Love you systra i mitt hjärta..

    SvaraRadera