En dalkullas berättelse..

På en jättefin gård i stan står ett litet sött hus. Och vi har turen att få bo där.. När du hälsar på här, kommer du att kunna läsa om livets strapatser, berättelser om livets goda, men även livets svåra, Berättelserna varvas med bilder, och en hel del bra musik.. Inredning och annat pyssel är naturligtvis självskrivet.. Så Hjärtalikt Välkommen att titta in... Vårt hem är min borg!

tisdag 10 maj 2011

En stund på jobbet...

Idag hade vi operationssjuksköterskor kvällsmöte, ett möte där dom som varit på utbildningar fick redovisa och berätta nyheter för oss som varit "på sal"! Och det redovisades från utbildningar i Medicinteknik, trauma frakturkirurgi, ortopedi och organdonation, kollegorna var jättejätteduktiga när dom redovisade! Sen kom en representant och visade oss plattor och skruvar som används vid craniala operationer.. Jag har sagt det förut, jag säger det igen. Jag känner att jag har fått världens bästa jobb. Så mycket intressant heela dagarna. Låter kanske högtravande, men jag TYCKER verkligen så! Att jobba i ett starkt team.. Mot samma mål. Att hjälpa så att en annan människa kan få må bättre, eller kämpa för skillnaden mellan liv och död.. Hmmm...Jag tror jag ska berätta lite mer nån dag vad en operationssyster egentligen GÖR om dagarna.. I vilket fall som helst, sen mumsade vi sallad, drack kaffe å klämde i oss lite god vetekrans som efterrrätt.. Dagen blev lång... åkte 6 å kom hem 21. Men dagen blev bra. Riktigt bra! Igen. Sen längtar jag till imorgon.. Den dagen kommer oxå att bli bra. Jättejättebra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar