En dalkullas berättelse..

På en jättefin gård i stan står ett litet sött hus. Och vi har turen att få bo där.. När du hälsar på här, kommer du att kunna läsa om livets strapatser, berättelser om livets goda, men även livets svåra, Berättelserna varvas med bilder, och en hel del bra musik.. Inredning och annat pyssel är naturligtvis självskrivet.. Så Hjärtalikt Välkommen att titta in... Vårt hem är min borg!

fredag 8 april 2011

Öppna en ny dörr...

Jag kan se att besöken på min blogg är få.. några tittar dock troget in till mig varje dag.. Sedan årsskiftet har mina inlägg varit i stort sett obefintliga. Mitt liv tog en oväntad vändning, och jag har öppnat en ny dörr..Det har inte varit lätt..det har ärligt talat varit fruktansvärt fruktansvärt svårt! Men nu idag, några månader senare känns det lättare. Jag och barnen öppnade dörren till ett annat liv i ett litet sött hus på en jättefin gård i stan. Och allteftersom vi kommer iordning ska jag dela med mig hur det går för oss. Idag har vi snickaren här. Han sätter upp en vägg så att barnen får varit eget rum.. Så nu är det bara att fara iväg till färgaffären och titta ut tapeter. Ska bli jätteroligt att göra iordning däruppe.. På återhörande kära vänner. Jag ska sakta men säkert ta mig tillbaks. På alla vis.

8 kommentarer:

  1. Hejsan!!!
    Va glad jag blir:) nu när jag ser att du har kommit igång med bloggen igen och att du är på G med ditt fixande och donande igen.
    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Heej Lena, vad glad jag blev att höra av dig!!
    Ja nu ska jag försöka komma tillbaks igen! Skulle vara så himla roligt!!
    KRAAM

    SvaraRadera
  3. ÅÅÅ säg inte att du har dubbeldörrar i ditt nya fina hus! Jag vill också ha sånna ju....Avis! Kram på dig Maria :-)

    SvaraRadera
  4. Heej Fanny!! Så roligt att du troget tittar in! Jag blev jättejätteglad att se dig! Ja, kan du tänka, dubbeldörrar. Det är verkligen det finaste entré man kan tänka sig att ha. Ser fram mot att ses. Har en plan! Hör av mig! Kraam och hälsa Ove och Adam!

    SvaraRadera
  5. Hej Mimmi! Vilket fint hus du har hittat till dig och barnen. Kul att få läsa i din blogg igen, har saknat det. Kram Inger H

    SvaraRadera
  6. Hejsan min älskade brorsdotter, är inte in så ofta men när jag är in så har du satt in nått nytt, du är så duktig att berätta om allt, och lika att hitta en massa prylar, snart så ska jag öppna här, loppisen altså, det är 30 st som vill ha plats ,få se hur många som jag kan ta emot, har du varit dålig ??? men nu får du ha det så bra hoppas vi kan ses snart. Stor kram från faster.

    SvaraRadera
  7. Heej Inger!! Såå glad jag blev att läsa dina rader! Ja jag har legat lite lågt ett tag..men nu börjar livet åter ta lite form, sakta men säkert. Tur att du finns som en solstråle på andra sidan länsgränsen! Den lyser ända hit till Dalarna! Ses snart. Kraam!

    SvaraRadera
  8. Hej finaste faster! Vad roligt att du tittat in till oss! Jag tänkte ofta på att jag ville åka till er under sommaren, men det har hänt massor av saker och tiden har sprungit iväg! Jag hoppas att vi kan ses snart! Hör av er om ni ska till mamma och pappa!! Kram

    SvaraRadera