En dalkullas berättelse..

På en jättefin gård i stan står ett litet sött hus. Och vi har turen att få bo där.. När du hälsar på här, kommer du att kunna läsa om livets strapatser, berättelser om livets goda, men även livets svåra, Berättelserna varvas med bilder, och en hel del bra musik.. Inredning och annat pyssel är naturligtvis självskrivet.. Så Hjärtalikt Välkommen att titta in... Vårt hem är min borg!

söndag 10 april 2011

Att bli inparkerad..

..av en gigantisk traktor kan faktiskt bli väldigt roligt! I fredags skulle jag åka en sväng, och med pigga raska steg gick jag mot min bil.. på håll såg jag en gigantisk traktor stå parkerad oroväckande nära min bil. Väl framme kunde jag kallt konstatera att min kära granne och tidigare klasskamrat från gymnasieskolan helt enkelt parkerat in mig, och jag var helt chanslös att kunna komma därifrån. Men HERREGUD! Vad gör man?? Hmmm...knatar iväg och ringer på vederbörandes dörr. Ingen öppnar. Hmmm..tänker.."det här blir ett litet problem...hmmm undrar hur jag löser det här..??" Ska jag ringa min vän som får hämta mig, vilket spontant inte kändes som en bra idé, jag behöver ju ha min bil!... eller ska jag åtminstone FÖRSÖKA få tag på min gamla kompis? Han kan ju faktiskt vara hemma..eller åtminstone NÄRA hemma. Söker hans telefonnummer via 118118.. och får svar! " Heej! Var är du?? VA! Nej! Du har parkerat in mig med din jättestora lastmaskin!!!! Grrr!!ÅÅÅ!!! När kommer du hem??" Efter skratt och lite prat så insåg jag att antigen skulle jag bli hemma, bli hämtad, eller lösa problemet själv. Han mindes att jag kunde köra maskiner, så han sa; "den där kan du väl flytta själv! " " Va jag! Neeej! Herregud! Det kan jag inte. "Det kan du visst!" Jag tänkte..jag tamejtusan, det kan jag visst det!! Det kan väl inte vara så svårt! Så med ett stort leende hoppade jag upp i lastmaskinen! Han var med mig hela tiden i min handsfree.. dieselmotorn mullrade fint och skopan upp.. och backen i...och rätt vad det var så var min Lilla Skutt fri! SÅÅÅ KUL!!!! Jag är fortfarande glad! Tusen Tack J! You made my day!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar