En dalkullas berättelse..

På en jättefin gård i stan står ett litet sött hus. Och vi har turen att få bo där.. När du hälsar på här, kommer du att kunna läsa om livets strapatser, berättelser om livets goda, men även livets svåra, Berättelserna varvas med bilder, och en hel del bra musik.. Inredning och annat pyssel är naturligtvis självskrivet.. Så Hjärtalikt Välkommen att titta in... Vårt hem är min borg!

måndag 15 november 2010

Runda burkar...

Se här! I hyllan på logen. Två stycken burkar.. och inte vilka burkar som helst. Surströmmingsburkar som alla gånger är 20 år, förmodligen ännu äldre, datumet har rostat bort... de har av tidens tand som sagt blivit rostiga OCH runda men ännu ännu finare! Vi flyttade hit för nästan tio år sedan, och de var runda redan då! Så vi tog ett enkelt beslut att inte röra dem. Men allteftersom åren går så känns det som tillfället närmar sig!Alltså. Tanken på en explosion...en surströmmingsexplosion på logen. DET vore väl nåt på en inredningsblogg! Händelserna på Norrgården Halvars, ja det finns inga gränser känns det som... Tänk bara när jag rensade de gamla garderoberna på logen häromveckan.. med min handskbeklädda hand kände jag nåt mjukt nere på botten av ena garderoben.. nästan som päls.. men på sina ställen lite hårt.. "hmmm, vad kan det där vara..." nyfiken som jag är, tog jag ett bestämt tag om det mjuka mycket obestämda föremålet och fick upp i ljuset! HERREGUD!!! Med ett högt HUH, kastade jag det bruna pälsbeklädda saken rakt upp i luften! Jag hann tänka "HJÄLP! VAD VAD DET DÄR.." ...innan det landade mjukt framför mina fötter. Tack ock lov inte på mitt huvud! För Ni kan aldrig ana vad det var! JO. En hemgjord halsduk! Gjord av två bruna minkar!!! MINKAR!! Ansikte, klor, svans och hela pälsen, allt intakt. Å inte nog med det. Dom hade sytt knappar på den stackaren oxå!! Ofattbart att nån haft dessa två stackare runt halsen. PÅ riktigt!! Så här kan nog vad som helst hända. En surströmmingsexplosion vore väl inte helt otroligt heller..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar