En dalkullas berättelse..

På en jättefin gård i stan står ett litet sött hus. Och vi har turen att få bo där.. När du hälsar på här, kommer du att kunna läsa om livets strapatser, berättelser om livets goda, men även livets svåra, Berättelserna varvas med bilder, och en hel del bra musik.. Inredning och annat pyssel är naturligtvis självskrivet.. Så Hjärtalikt Välkommen att titta in... Vårt hem är min borg!

tisdag 13 juli 2010

Hemma från Gotland...

Nu har jag varit på Gotland för att hämta kraft och få yrkesmässig kompetensutveckling! Varje dag, promenerade jag innanför murarna på min väg mot sjukhuset.. min avsikt var att ta mycket kort för att dela med mig till er. Nu visade det sig när jag kom hem, att det inte blev så som jag tänkt. Som tur är har jag iallafall tagit några fotografier under min nio dagar långa vistelse på ön. Rosor som jag stannade och luktade på.. muren med all sin historia..S:t Görans porten som jag gick igenom varenda morgon och kväll för att komma till jobbet...utsikten över havet från sjukhusets korridor, en utsikt som skänker en känsla så heeelt obeskrivlig.. Man känner sig ödmjuk inför något stort. Det här låter kanske högtravande. Men jag kan lova att känslan är speciell. Och jag är tacksam över att få uppleva den. Sen upplevde jag mer jordnära ting som lyssna på Wille Crawfoord när han repade inför öppningen av Almedalsveckan, JAZZT i Botaniska trädgården, solnedgången i tropisk värme.. ett glas vin med mycket mycket goda vänner på innestället Donners...shopping..ligga på en filt med en god bok och låta solen värma skönt, se svanpar med ungar i havet..plockat sten utefter Norderstrand...och druckit kaffe med saffranskaka.. bara för att nämna något! Så kommer sen arbetet. Jag har gjort såå mycket som utvecklar mig, och jag åker hem som nöjd, glad och stolt opsyrra. Den saken är klar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar