En dalkullas berättelse..

På en jättefin gård i stan står ett litet sött hus. Och vi har turen att få bo där.. När du hälsar på här, kommer du att kunna läsa om livets strapatser, berättelser om livets goda, men även livets svåra, Berättelserna varvas med bilder, och en hel del bra musik.. Inredning och annat pyssel är naturligtvis självskrivet.. Så Hjärtalikt Välkommen att titta in... Vårt hem är min borg!

söndag 21 februari 2010

Mycket har hänt...

När alla funktionärerna samlades inför avfärd till sträckan var jag full av glädje och förhoppning om att åter få träffa kompisar "från förr"!! Men jag insåg mycket snabbt att saker och ting hade förändrats. Det var inte många ansikten som var bekanta för mig. Tiden har gått och gamla bilsportbekanta som man pratat och skrattat med fanns någonannanstans... förutom en, en glad Saxdalsbo! Men något vi alla har gemensamt är intresset för rally och bilsport!
Så i samlad konvoj bar det iväg mot Ulriksberg! Jättejättekul!! Jag kände verkligen hur mycket jag tycker om bilsporten. Den är bäst och den är "the one and only"!!
I vårt vägbyte stod vi alltså från 12.00 till 18.45...såg rallybilar susa förbi och framförallt: hörde ljudet!!! Det finns inget härligare än ljudet av en bra trimmad tävlingsbil!
På bilden kommer min skolkamrat och tillika kombatant på folkracebanorna när vi för längesedan var 16 år och alldeles nya i sporten! Mycket har hänt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar