En dalkullas berättelse..

På en jättefin gård i stan står ett litet sött hus. Och vi har turen att få bo där.. När du hälsar på här, kommer du att kunna läsa om livets strapatser, berättelser om livets goda, men även livets svåra, Berättelserna varvas med bilder, och en hel del bra musik.. Inredning och annat pyssel är naturligtvis självskrivet.. Så Hjärtalikt Välkommen att titta in... Vårt hem är min borg!

fredag 22 juli 2011

Stort..

Ja stort...det är det bästa ord jag kan komma på när det gäller butiken med den gula och blåa loggan som ganska nyligen har slagit upp portarna på ett nytt köpcenterområde i Västerås.. Det var saker ÖVERALLT! Det var så mycket att det var oerhört svårt att få ett samlat intryck..Jag önskar jag kunde skriva superlativ i mängd. Men hur jag än försöker så går det inte. Det var helt enkelt för stort. Alltsammans. Från början till slut. Åtminstone för mig. Så min återkommande längtan till att besöka denna butik i Västerås vår och höst, känns plötsligt inte så stark. Ser istället fram mot att samma varumärke slår upp portarna på ett litet industriområde i det närbelägna Borlänge. Heja Dalarna!! I övrigt var vår Västeråsresa hur bra som helst. Flanerade flera timmar i stan, åt en jättegod lunch på Kalle på Spången..åkte vidare till hamnen..åt en mjukglass och satt på en bänk och njöt av det goda livet, alla fina båtar och doften från Mälarens vatten.. Sen hem för en filmkväll med lilla familjen. Patrik 1,5 Jättekul!!

2 kommentarer:

  1. Å jag älskar det nya IKEA!!! :-D Tyckte det blev toppen!! Hihi!! Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja jag är säker på att de flesta tycker som dig!! För det var myyycket folk och mycket grejer!! Själv siktar jag i framtiden på det lilla Dalaplejset!! Kraam!! Längtar till vi ses nästa gång. Vi saknade er i Motala...

    SvaraRadera