En dalkullas berättelse..

På en jättefin gård i stan står ett litet sött hus. Och vi har turen att få bo där.. När du hälsar på här, kommer du att kunna läsa om livets strapatser, berättelser om livets goda, men även livets svåra, Berättelserna varvas med bilder, och en hel del bra musik.. Inredning och annat pyssel är naturligtvis självskrivet.. Så Hjärtalikt Välkommen att titta in... Vårt hem är min borg!

söndag 26 september 2010

Höstpyssel på verandan...

Vilken underbar dag för lite utepyssel!! Bort med gamla vissna blommor och annat som behöver tas om hand. Sen tog jag en promenad i skogen bakom huset och plockade lite mossa och kvistar.. hittade ett par gamla rostiga cyklar som jag i min vildaste fantasi önskade att jag kunnat ta rätt på. Men tyvärr... de var alltför tagna av tidens tand.. Men vem vet.. en dag kanske jag går dit igen och tittar... för tänk om utifall det skulle gå! Sååå roligt!! Men nu tillbaka till höstpyssel på verandan.. Sopa, skaka trasmattan och plantera lite fina blommor och få till fint i en zinkbalja.. sen ned till mitt eget glasförråd som rymmer hur mycket glas som helst. Sökte några gamla flaskor.. har ju för mig att jag sett några där...hmmm. Måste kolla.... YES!! Och vips hade jag vad jag behövde. Mossa, blomma, glasflaskor, gammal ved och en hink. Nu var det bara att börja greja... det här är verkligen livskvalité för mig..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar