En dalkullas berättelse..

På en jättefin gård i stan står ett litet sött hus. Och vi har turen att få bo där.. När du hälsar på här, kommer du att kunna läsa om livets strapatser, berättelser om livets goda, men även livets svåra, Berättelserna varvas med bilder, och en hel del bra musik.. Inredning och annat pyssel är naturligtvis självskrivet.. Så Hjärtalikt Välkommen att titta in... Vårt hem är min borg!

tisdag 21 september 2010

Äntligen tillbaka och jag har fixat lite!

Äntligen tillbaka på bloggen!! Såå roligt det känns!! Som ni minns rev jag ned väggbeklädnaden från hallen, de här bilderna är från en annan liten hall i vårt hus.. Den utanför sovrummet! Tidigare terracottagul och möblerad med en furuhylla FYLLD med verktyg och en microvågsugn! Huvaligen!! Men med lite färg, tyg, snören, krokar och gamla lådor från logen så tycker jag att det blev riktigt bra!! Lådorna blev som små tittskåp där jag satt jättefina tavlor, med varsin söt ljusstake i. För de som känner mig är det ingen nyhet att jag älskar bruna snören, så istället för tygband eller spets slog jag till med metervis av snören för att binda upp allt tyg! Blev suuperläckert och lite ovanligt! Böckerna i det gamla pottskåpet är i mycket fint skick, tryckta 1927 och skrivna av världsberömda författare...B.S Ingemann och Leo Toystoj. Jag tror att Loppis idag, är vad skattjakt var för mig som barn! Sååå roligt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar