En dalkullas berättelse..

På en jättefin gård i stan står ett litet sött hus. Och vi har turen att få bo där.. När du hälsar på här, kommer du att kunna läsa om livets strapatser, berättelser om livets goda, men även livets svåra, Berättelserna varvas med bilder, och en hel del bra musik.. Inredning och annat pyssel är naturligtvis självskrivet.. Så Hjärtalikt Välkommen att titta in... Vårt hem är min borg!

torsdag 23 september 2010

Fönsterbåge på plats...

Så där... nu har jag ordnat så fönsterbågen fick en fin plats intill hjärtelyktorna vi fick i bröllopspresent av T och M.. Lyktorna lyser såå fint på kvällen när man ligger och läser.. Lådan med de låga kanterna som jag visste preeciis vad jag skulle göra med, ja den ställde jag på bänken under vitrinskåpen i köket, likt en bricka.. sen fick mormors kaffekoppar och farmors kanna sin plats däri tillsammans med gammalt silver från vår gård och en jättefin skärbräda från förr som min pappa köpt till mig på loppis i Sveg i somras.. Just nu förbereder jag för att fylla på min egen loppishylla i Grängesberg, vår kommuns allra allra bästa ställe om man vill köpa och sälja saker och ting! Så varför inte ta en tur i helgen? Gå på skattjakt vetja!!

2 kommentarer:

  1. En utsliten tvåbarnsmamma kanske kan få följa med på någon av dessa skattjakter???!!! :-) Kram

    SvaraRadera
  2. Ja vet du! En utsliten tvåbarnsmamma och en nedsliten tonårsmamma! Det är sånt vi behöver HUUUR mycket som helst!! Skattjakt, livets guldkant!! Så snart så... då minsann... Då drar vi på äkta svensk blågul skattjakt, det blir mumma för själen!! Kraam :) :)!

    SvaraRadera