En dalkullas berättelse..

På en jättefin gård i stan står ett litet sött hus. Och vi har turen att få bo där.. När du hälsar på här, kommer du att kunna läsa om livets strapatser, berättelser om livets goda, men även livets svåra, Berättelserna varvas med bilder, och en hel del bra musik.. Inredning och annat pyssel är naturligtvis självskrivet.. Så Hjärtalikt Välkommen att titta in... Vårt hem är min borg!

söndag 12 februari 2012

En helg gå ju så fort...

Tänk, nyss var det fredag. Nu är det söndag kväll och det är snart dags att krypa till kojs för att imorgon bitti vakna till Ipånens Harpa!sånt är livet, och det är bara att gilla läget! I fredags hade vi världens bästa verksamhetsdag. Alltså. Jag har ju jobbat på rätt så många arbetsplatser, och fått en hel del erfarenhet av både det ena och det andra. Bland annat upplägg på verksamhetsdagar. OCh den i fredags var nog den bästa någonsin! Jätteroligt! Dagen gick raketfort!! Känner i mitt hjärta att det verkligen kommer bli svårt att säga Hej då till mina kamrater i Linde.. Kvällen blev lugn och vi såg fram emot lördagens middag! Posten levererade nämligen gourmetmat från en julklapp jag fått via ett sånt där önskekort. Det var sikrom, sirloinbiff och blåbär- och vaniljmoussé. För att vara riktigt i fin form tog vi en nästan en mil lång promenad på förmiddagen och ägnade eftermiddagen till lite prat med kompisar och sen förberedelse för kvällen. Sen lagade vi gemensamt en fantastisk trerättersmiddag och pustade sen ut i rumssoffan. Vips hade vi somnat! Och ni vet ju hur det är när man ska gå från soffan till sängen. Det går trögt! Och vips hade vi söndag! Den inleddes med en rejäl frukost och långpromenad. Mitt på dagen städade vi och avslutas snart med Wallander och mys vid tvn. Det är egentligen ofattbart hur fort en helg försvinner! Nu väntar en vecka med jobb och lite annat. Ska på möte med mina partikamrater, på tekniska nämnden och sen ska jag följa med min syster till doktorn. Veckan kommer med stor sannolikhet snart vara slut, och vips så är det fredag igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar