En dalkullas berättelse..

På en jättefin gård i stan står ett litet sött hus. Och vi har turen att få bo där.. När du hälsar på här, kommer du att kunna läsa om livets strapatser, berättelser om livets goda, men även livets svåra, Berättelserna varvas med bilder, och en hel del bra musik.. Inredning och annat pyssel är naturligtvis självskrivet.. Så Hjärtalikt Välkommen att titta in... Vårt hem är min borg!

fredag 11 juni 2010

En present av mamma...

För ett tag sen fick jag en gammal fin sak av min mamma, en sån man förr använde till att sätta sina trådrullar och synålar på! I min värld såg jag hur fin den skulle bli vitmålad och placerad ihop med mer syattiraljer... Jag visste vad jag ville ha, men var skulle jag finna den?? JO! På loppis, var annars?? När jag och min dotter idag besökte en loppis gjorde jag ett verkligt fint fynd! Jag hittade precis det jag letat efter!! Ni vet, en sån där sylåda man öppna, å det blir flera våningar med lådor!! Sååå fin!! Och en bonus var alla gamla trådrullar från förr, liksom ett urgammalt måttband! HUr glad kan man få bli??

2 kommentarer:

  1. Oh, vad roligt Maria, visst är den fin, jag har en likadan på "farmen"
    IL

    SvaraRadera
  2. Ja den är verkligen fin! Jag känner mig nästan högtidlig när jag lyfter på locken och ska ta fram saker ur skrinet...

    SvaraRadera